dag 38 - lite värk i magen och knasig kollega, men 7 befruktade ägg

Idag var jag in och lämnae några papper på jobbet och fick evta att en kollega hade hyst oro för att jag kanske kommer vara borta en massa framöver och att han skulle få dra ett så stort lass. Han vet inte varför jag avrit på läkarbesök och min chef har varit bra att stötta upp mig och rektorn har till och med gett mig ledigt med bibehållen lön (utan att jag frågade).
Den här kollegan har nu en teori eller nåt om att det är något fel på mig, alltså att jag har någon sjukdom eller nåt. Herregud! mind your own buisness. det här har inte gått ut över verksamheten på något sätt! Jag har lyckats pussla ihop det riktigt bra så att inte det ska saknas folk etc.
Fick också höra att han frågat en kollega om hon visste ad "det ar för fel på mig", varför jag var borta på läkarbesök så mkt.

Nog om det! Vi lyckades få till 7 befruktade ägg av 11, ett av dessa förs in på måndag, sedan är det bara att vänta!

Måste säga att på IVF i Falun är de riktigt proffsiga, patientbemötandet är fantastiskt, har känt mig så trygg med dem. Igår så tog sjuksköterskan hand om mig så bra. När jag låg i gynstolen fick jag värmekudde på magen en stor gosig filt och jag fick morfinliknande injektioner så fort jag kände att det gjrorde ont. De lade en bedövning lokalt också, på en skala mellan 1 - 10 hur ont det gjorde tycker jag 2,5.
Mycket berodde på att jag kände mig trygg och kunde slappna av rätt bra. Yogaandningen har hjälpt mig mycket, och ajg andades djupt och hade ju min man bredvis och superbra personal!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0